zondag 23 oktober 2016

fuchsia Fenna


Gisteren eindelijk het meerendeel van de fuchsia's, geraniums en lantana's in de kas gezet. Was maar goed ook, want vannacht vroor het een beetje....

Een foto van onze kas als bloemenwinkel zette ik al op facebook, maar ik heb nog een foto die ik ook graag even laat zien ;-).

Afgelopen zomer nam mijn zusje deze voor me mee, omdat ze wist dat ik hem graag hebben wilde. Waarom? Omdat deze fuchsia van de kweker de naam Fenna meekreeg, net als mijn kleindochter dus...

Uiteraard liefdevol verzorgd en je ziet dat de plant me beloont met een aantal prachtige bloemen! Ik ben er heel blij mee.





Tja, het tuinseizoen loopt nu toch echt op zijn eind. Er moet nog het een en ander gesnoeid en opgeruimd worden, maar dan breekt er toch op dat gebied een rustperiode aan.

Gelukkig maar dat ik binnen ook nog wel iets omhanden heb ;-))))
Er liggen nog stapels boeken die ik graag lezen wil en quilts die afgemaakt moeten (mogen) worden.
In mijn hoofd heb ik massa's ideeën voor kleertjes die ik voor Jora Poppenmode maken wil en ik zou zo graag m'n Spaans weer eens wat consequenter op willen pakken.



Ondertussen ben ik ook nog besmet met het haakvirus, waardoor ik de afgelopen tijd heel wat uurtjes hakend doorbracht. Kortom: het woord "vervelen" staat niet in mijn woordenboek.
Mensen die me een beetje kennen weten misschien ook dat ik niet iemand ben van iets afmaken voordat er aan iets nieuws begonnen mag worden.... en daarom ziet het er naast me op de bank vaak uit zoals vandaag:



Daar liggen een poncho die ik aan het haken ben, een kussenhoes in de maak, wat sjaals en mutsen voor de poppen en een omslagdoek voor Barbie. Die laatste gemaakt naar het model dat ik voor mezelf maakte, maar dan uiteraard met dunner garen.






Jawel, ik maak ook weleens iets af!
Deze sjaal/omslagdoek vond ik HIER (klik).
Ik twijfel alleen nog of ik de bloemetjes en de "sliertjes" er ook aan zal maken. Weet het nog niet..

2 opmerkingen:

Alyt Vlieg zei

Wat een heerlijke "projecten-bank". Bekend verschijnsel!
Mooie kleuren heb je gekozen voor de omslagdoek. Persoonlijk zou ik hem zonder de franje en bloemetjes doen. Mooi in zijn eenvoud!
Groetjes, Alyt

Anoniem zei

Heel herkenbaar Joke. Naast mij liggen op de bank ook meerdere werkstukken. Ben bezig met een aantal kraam cadeautje en een gehaakte ketting en nog een omslag doek.... En dan nog de ufo's waar ik nog maar even niet denk. Groetjes Ria