woensdag 15 juni 2016

Notitieboekjes en hexablommen

Pen en papier, schriften en notitieboekjes... ik heb er altijd al een zwak voor gehad!
Als kind maakte ik graag "schriftjes" van een aantal kladblokblaadjes en dan maar bedenken wat ik daar allemaal in op zou schrijven. Vaak werden dat lijstjes: verlanglijstjes, leuke-dingen-om-te-doen-lijstjes, schriften vol met nrs. van kentekenplaten ;-) (deden jullie dat ook?).

Ik raakte dus gelijk enthousiast bij het zien van de zelfgemaakte notitieboekjes die ik ergens op het internet tegenkwam. Heel simpel, maar zó leuk! De kaft werd gemaakt van een lege verpakking (cornflakes e.d.).
Gelijk aan de slag gegaan; gelukkig had ik nog een geschikte lege crackerdoos liggen. Helemaal happy met het resultaat:


De afmeting van het boekje is 10 bij 14. Een mooi maatje om in je tas te kunnen hebben.
En na deze drie boekjes bedacht ik dat ik ook nog kartonblokken van de Action had liggen....
Precies de goede afmeting om dubbel te vouwen en als omslag te kunnen dienen:


Voor de blaadjes gebruikte ik gelinieerd papier, maar je kunt uiteraard ook blanco of ruitjespapier gebruiken of zelfs een combinatie van alledrie. De hoekjes rondde ik af met een hoekjespons, maakt het nèt een beetje meer àf.

En behalve met papier ben ik de laatste dagen ook druk met de hexagonblommen in de weer geweest. Ik liep een behoorlijk eind achter met het versturen van mijn bloemen voor de Inchy Hexagon Flower Swap, maar ik ben bijna up-to-date! Nog twee dames hebben iets van me tegoed; ik moet nog één bloem maken en dan kunnen ook die twee laatste enveloppen de deur uit. Geeft een goed gevoel.


Fijne dag!
Joke.

Geen opmerkingen: