maandag 8 juli 2013

Terug van Flakkee

Weer thuis na een heerlijke week op Flakkee.
Wat een rust op zo'n eiland! (En wij dachten dat het in de Achterhoek stil was....).
We hebben genoten van wereldsteden als Oude Tonge, Goedereede, Dreischor en Ooltgensplaat; gewandeld door bos, velden en natuurlijk langs water... heel veel water...
Halverwege de week over Grevelingendam en Krammersluizen naar Steenbergen gereden voor een bezoekje aan mijn ouders. Zo'n mooi stuk natuur waar je dan doorheen rijdt!

Overdag dus veel gewandeld, dorpjes bekeken en uiteraard op terrasjes gezeten ;-) . Het was er heerlijk weer voor, dus regelmatig zaten we dan ook aan een lekker koel biertje.


Toen we in Dreischor waren kon een bezoekje aan De Quiltster van Marcha natuurlijk niet ontbreken. Een superleuk winkeltje waar je als quiltster beslist even moet gaan kijken als je in de buurt bent! Uiteraard kon ik niet met lege handen de deur uitgaan en heb een mooi bundeltje blauw gekocht.


We zaten in een huisje zonder televisie en zonder internet (behalve op mijn gsm). En ook het uitzicht vanuit het huisje kon niet rustgevender zijn:
's Avonds konden we de zon als een vuurrode bal achter de dijk zien verdwijnen. Prachtig!

En verder veel aan handwerken toegekomen! Met de borduurtjes van Lizzie Kate een heel eind gekomen. Helaas augustus nog niet af kunnen maken omdat me nog een kleur ontbreekt; dus ook maar vast aan september begonnen:

Ook eindelijk het haakwerk gestart waar ik al maanden geleden garen voor kocht. Het moet een vest worden en is een patroon van Drops. Ben verder gekomen dan deze foto. De bol, waarvan je nog een stukje ziet, heb ik nog opgehaakt, maar meer garen had ik niet bij me, omdat ik niet had verwacht zover te komen....

Zelfs nog wat voor Barbie beziggeweest. Tasjes zitten haken, maar die moeten nog verder "versierd" worden. T.z.t. zijn ze vast te zien op mijn Jora Poppenmode weblog.

Na afloop van onze week zijn we eerst nog langs vrienden gereden. 's Avonds uitgebreid bijgepraat tijdens een superleuk etentje bij de bistro van De Limonadefabriek aan de Lek. Nog meer water :-).
Gisteren (zondag) weer naar huis gereden en nu is het dus nog even "thuiskomen".
De wasmachine draait, er moeten boodschappen gedaan worden, de tuin vraagt aandacht.
En ook dat is allemaal weer prima: It feels good to be back home!

Geen opmerkingen: