woensdag 30 januari 2013

Hij is af!

Jazeker! Na een aantal kleinere projectjes eind vorige jaar heb ik de laatste weken stevig doorgewerkt en twee dagen geleden haakte ik de laatste stokjes. Mijn gehaakte quilt met de Summer Garden Granny Squares is af, in gebruik genomen en goedgekeurd (gisteravond viel ik er nog onder in slaap....).
Voelt fijn om weer eens een groter project tot een goed einde gebracht te hebben.

Nu maar eerst verder haken met de al eerder genoemde blokken voor een poncho. Na mijn aanvankelijke teleurstelling over de gekozen kleur, begin ik te geloven dat het toch best een mooi geheel kan worden, dus haak ik moedig door. Als ik me het patroon goed herinner moeten er 48 blokken gehaakt worden, dus ik kan nog even vooruit. Fijn werkje tijdens autoritten of tv kijken ;-).

Ook heb ik een heel oude quilt-in-wording weer opgepakt. Ooit aan de kant gegooid omdat ik de kleuren helemaal niks vond. Gemaakt van allemaal restjes, maar niet echt opgelet of het eindresultaat ook ergens aan de muur zou kunnen komen. Toch de stoute schoenen maar aangetrokken om deze huisjes, waar ik járen geleden zo enthousiast aan begon, in elk geval àf te maken en dan zien we wel weer. Kan altijd nog op een logeerkamer. Toch?
Die witte 'bloemblaadjes' zijn mijn malletjes voor het patroon dat ik erop aan het quilten ben. Voor de afwerkbies moet ik nog even zoeken, want ik geloof niet dat ik nog iets van de gebruikte stofjes heb liggen, aangezien dit een quiltje is waar ik al zeker 15 jaar geleden aan begon.... Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

Hannie zei

Wat heb je die deken slim en kleurig aanelkaar gehaakt!! Ik vind het erg mooi!

Shirley zei

Better late than never with your house quilt. I hope you will find a space for it as it really is lovely. Love the crochet blanket and the new squares.