woensdag 23 mei 2012

Tuinieren & Lezen

Dit keer niets over lapjes en draadjes. Het is veel te veel zomer om binnen bezig te zijn. Ja, ja, ik weet het: je kunt ook buiten patchen, borduren, haken..., maar ook dat doe ik deze dagen even niet. Ben vreselijk veel in en met de tuin bezig geweest en geniet daar met volle teugen van. We hebben voor het eerste jaar een "vierkante meter tuin" geplaatst en dat bevalt erg goed. Het is ons kruiden-/groententuintje (in wording):


En verder staat alles in de tuin te groeien en te bloeien dat het een lieve lust is. Ik blijf ommetjes door de tuin maken en kan intens genieten van al dat moois.


Vanmorgen stond dit toortsje (links) voor de eerste keer voluit te bloeien en ik ben helemaal wèg van de kleur. En de geranium op de andere foto hebben we al jaren, maar telkens weer wordt ik getroffen door de mooie tekening op de bloemblaadjes. 


Genieten, genieten, genieten....

Na het werk en het genieten in en van de tuin kan ik me nauwelijks iets plezierigers voorstellen dan het uitzoeken van een lekker plekje (in de schaduw!) en mezelf daar te installeren met een drankje en een boek.
Gisteren "Sprakeloos" van Tom Lanoye uitgelezen. Aangrijpend boek dat eerst even moest bezinken. In dit boek beschrijft Lanoye heel knap en toch ook heel mooi over de ziekte en het overlijden van zijn moeder.


Straks eerst nog wat huishoudelijke zaken, maar in de loop van deze middag zoek ik weer een plezierig leesplekje op en ga dan beginnen in "Gestolen leven" van Adam Johnson. Na de lovende recensies die ik er al over las, verwacht ik erg veel van dit boek!


Geen opmerkingen: